Wychować człowieka mądrego…

 

Szkoła powinna być miejscem, w którym dobrze czuje się zarówno uczeń jak i nauczyciel. To tam kształtuje się świat wartości, pasji i przyszłości młodych ludzi.

Metoda tutoringu wydała nam się ciekawą, ponieważ zakłada możliwość indywidualnej pracy z każdym uczniem, zarówno na płaszczyźnie dydaktycznej jak i wychowawczej.

Tutoring to niezwykła metoda szczególnie skuteczna, jeśli chodzi o rozwijanie potencjału uczniów oraz motywowanie ich do samodzielnej pracy. Polega ona na regularnych spotkaniach z uczniem (tutorialach), w ramach których podopieczni samodzielnie przygotowują określone  zadania, które są następnie omawiane z tutorem. Ta forma pracy niesie satysfakcję zarówno podopiecznym, jak i korzystającemu z niej nauczycielowi.

Tutor (z łaciny – opiekun) to ktoś, kto potrafi:

     – pokierować rozwojem ucznia,

     – trafnie rozpoznać potencjał człowieka, z którym pracuje,

     – pomóc wyznaczyć ścieżkę rozwoju naukowego, osobistego i społecznego,

     – uważnie podchodzić do wyników prac ucznia,

     – zmotywować do długotrwałej współpracy i znajdować w niej obopólną radość.

Tutor daje to, czego zwykle nie mogą zapewnić masowe systemy edukacji: uważność na konkretnego podopiecznego i możliwość dostosowania ścieżki edukacyjnej do jego specyficznej sytuacji.

Tutoring to także znakomita metoda rozwijająca talenty i zainteresowania uczniów, pomagającą odnaleźć im swoją ścieżke rozowju osobitego i edukacyjnego.

Tutoring to coś więcej niż przekazanie i weryfikacja wiedzy. Tutor potrafi pójść krok dalej: uczyć samodzielnego myślenia, budowania opinii opartych na wiedzy i publicznej ich obrony.

Tutoriale (indywidualne spotkania tutora z podpiecznym) są często wydarzeniami, w których dzieje się prawdziwa edukacja. To czas smakowania zdobytej wiedzy, niespiesznych poszukiwań, snucia refleksji, odnajdywania połączeń między ideami i faktami, szukania praktycznych zastosowań naukowych odkryć. W czasach pośpiechu i edukacji, która gubi swój sens, to prawdziwa oaza i ratunek dla ucznia, nauczyciela, dla szkoły. Mocną stroną tutoringu jest również jego dydaktyczna skuteczność i długotrwałość efektów. W metodzie tutorskiej spotyka się akademicki etos (poszukiwanie prawdy, wspólnota mistrza i ucznia) z naukową skutecznością.

„Jeżeli nauczyciel chce nauczyć Johna matematyki, to musi znać matematykę i Johna”
z książki ks. prof. Janusza Tarnowskiego „Jak wychowywać w świecie paradoksów”

01

02

propozycja-2

08

05

Współpracujemy z: