Innowacyjny projekt Poradnik Pozytywnego Myślenia

dodano 7 lutego 2018

Uczniowie klasy III uczestniczą w innowacyjnym projekcie Poradnik Pozytywnego Myślenia. W ramach projektu powstała m.in. komputerowa gra diagnostyczna przeznaczona do rozpoznania predyspozycji i zainteresowań zawodowych gimnazjalistów.

 pobraneGłównym celem projektu jest podniesienie u uczniów szkół gimnazjalnych poziomu umiejętności korzystania z doradztwa edukacyjno – zawodowego. Projekt realizowany jest przez firmę American Systems Sp. z o.o. w partnerstwie z Instytutem Psychologii i Psychoterapii Proaktywnej  proPORT.

W ramach projektu powstała m.in. komputerowa gra diagnostyczna „Jak uspokoić smoka” przeznaczona do rozpoznania predyspozycji i zainteresowań zawodowych gimnazjalistów. Scenariusz gry opiera się na założeniach gier przygodowych, gdzie główny bohater, w którego wciela się uczeń zalicza kolejne poziomy (levele) poprzez wykonywanie ciekawych zadań zmuszających do logicznego myślenia.

Po przejściu przez ucznia procesu diagnozy zawodowej, na podstawie zaznaczanych odpowiedzi generowany jest raport końcowy, zawierający informacje na temat mocnych stron ucznia i preferencji w myśleniu i działaniu. Ponadto generowana jest lista zawodów, do których dany gracz ma predyspozycje zawodowe. W ramach Projektu nagrane również zostały 194 filmy przedstawiające wszystkie zawody z nowej klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego oraz obrazujące możliwości dalszego kształcenia w danym zawodzie na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i/lub na studiach wyższych.

Udział w projekcie „Poradnik Pozytywnego Myślenia” jest  nowym i ciekawym doświadczeniem dla gimnazjalistów. Szkoła pozyskała ciekawą grę dydaktyczną, pomoce dydaktyczne w formie testów oraz materiały dla nauczyciela zajmującego się doradztwem zawodowym.

Do pobrania:

Poradnik Pozytywnego Myślenia – Instrukcja dla ucznia

propozycja-205

Współpracujemy z: